22 April 2008

Kah Choon pentingkan diri

TINDAKAN Bekas Timbalan Setiausaha Agung Gerakan, Datuk Lee Kah Choon untuk menerima pelantikan sebagai Pengarah Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang dan Pengerusi InvestPenang dalam kerajaan negeri yang diterajui DAP menunjukkan beliau seorang yang optunis.

Di saat parti di dalam keadaan susah, Kah Choon sewajarnya membantu parti dan bukannya menangguk di air yang keroh dengan keputusannya meletakkan semua jawatan dalam parti hujung bulan lalu dan menerima pelantikan ini.

Sebagai ahli parti Gerakan dan pada masa yang sama berkhidmat dengan kerajaan pimpinan DAP, seumpama hidup dalam dua alam. Perbuatan ini melanggar disiplin parti dan orang seperti ini patut dipecat dari parti.

40 comments:

joe penang said...

Ok la tu.

Dia nak jaga periuk nasi setelah Gerakan hilang kerajaan di Penang. Lagi pun dia dah melepaskan jawatan dlm Gerakan.

Paling lebih pun pecat dia je la

tokjanggut.... said...

saya pun bersetuju dengan dak joe ni..
memang wajar si kah choon dipecat..
memang ada sesetengah manusia yang bersikap "talam dua muka"...

Pendita_Gila said...

sy m'harapkan parti Gerakan dpt m'gambil tindakan yg tegas t'hadap kah choon nie..s'lagi beliau msh ahli parti beliau s'patutnya b'usaha utk m'gembalikan sokongan rakyat bkn m'nanguk di air yg keruh.. Diharap Koh Tsu Koon dpt m'gambil tindakan yg s'wajar t'hadap kah choon..

malaccan said...

BN wanna sacrify rakyats benefit for its own benefit. Its good to have corporation from different parties so there will be competition for the benefit of all. Have to praise Pinang's Minister for his open minded. We should give a job to a guy that can work not because that guy is from ur party or the guy can give personal benefit to u...

another thing is
opportunitist = optunis???
miss use of bahasa malaysia. i guess have to stop abuse bahasa malaysia.

mad said...

ini lagi satu contoh prinsip um..no/bn yg tak mampu bekerjasama. apa salahnya kah choon menerima jawatan itu, dia pun rakyat malaysia. bekerja demi untuk kebaikan rakyat sudah tentunya tak salah. pujian harus diberikan kepada lim guan eng kerana sanggup bekerjasama dan memilih individu dari parti lawan menjadi pengerusi invest penang sebagai tanda kerjasama dan tiada rasa dendam. sifat begini memang tidak mungkin kita tengok berlaku dalam parti um..no/bn yg memandang individu dalam parti lawan semacam penjenayah sahaja. lagipun kah choon tentu sedar jangka hayat um..no/bn tak lama lagi padam. tak salah dia menerima jawatan itu utk survive

Halim said...

dinegara maju lain beberapa jawatan penting dlm kerajaan diberi kepada pembangkang supaya ada check n balance. kalau x silap dulu aku penah baca..di satu negara eropah timbalan menteri kewangan diberi kepada pembangkang utk memastikan ketelusan kewangan negara.
bn boleh pecat sesapa ahli yg belot.pasni tinggal je yg kepala batu cam ali rustam

Siapalah aku said...

asalkan tak sokong dan dah berpatah arang dengan BeeeNd, dikatakan pentingkan diri, derhaka dan lupa pada jasa umno/BeeNd.

Apo ni?

sebol said...

"optunis" itu mungkin merujuk kepada Optunis Prime.

Mungkin ada kaitan dengan Kaca Mata Ladiesman217 (link)

cucutokpelandok said...

Baguslah gitu..sekurang-kurangnya Kah Choon tahu bahawa BN/Gerakan dah tak releven lagi dan bakal berkubur tak lama lagi, lebih baik Dia mencari alternatif lain untuk menjaga periuk nasi nya. Rasa-rasanya patut juga ahli-ahli parti komponen BN yang lain mengikut jejak langkah Kah Choon ni, tinggalkan BN dan masuk PR.

bluesky said...

Apa salahnya....kita sokong KC....tinggalkan parti corruption...

BOIKOT BN said...

kata nak dengar suara rakyat
kata nak berkhidmat untuk rakyat
pedulik apa politik apa...
janji R A K Y A T... yg UTAMA...
itu yg pentingnya....

kalau sikit-sikit parti
itu parti..ini parti...
salah pon sokong rasuah pon sokong
rogol (opsss) pon sokong..
raba pungkoq pon sokong...

nie ape heeeeeeee nya....

mad said...

hahaha...aku setuju dgn ko 'boikot bn'. aku rasa kalau bn menang besar tempoh hari sudah tentu isu raba punggung oleh ahli parlimen bn hari tu tak masuk media langsung. tak kiralah dia akan didakwa atau tidak, tapi dah tersiar dlm media perdana. inilah salah satu hikmah mendapat pembangkang yg kuat. keadilan perlu diperjuangkan tak kira org berpangkat atau org kerdil macam kita atau dari parti mana.

bluesky said...

### Satu jari tunjuk orang,4 jari tunjuk sendiri...

Menteri BN..semakin tidak standard..sekarang...Takadaka kerja bikin???

cucutokpelandok said...

Bluesky..
Bukan satu jari tunjuk sekarang..tapi kelima-lima jari tunjuk..jadi tak ada lagi jari yang tunjuk kat diri sendiri. Hee..heeee..heeeee

Guest said...

Inilah kelebihan orang cina berbanding bangsa melayu..Mereka dapat membezakan antara politik dengan kerja..Sepatutnya orang melayu kene sedar,politik hanya ada satu tujuan saja,memperkasakan negara dan bukan atas tujuan lain..Jadi apa saja yang dapat memperkasakan negara,seharusnya diterima dengan hati terbuka.


Kalau dilihat dalam senario politik sekarang, tak perlulah nak menuding jari kepada mana2 parti,kerana baik melayu PKR/PAS mahupun melayu BN sama saja egonya..Masing2 rasa hanya mereka saja yang layak memimpin negara.


Tindakan Lim Guan Eng menawarkan Kah Choon jawatan dalam kerajan Penang membuktikan Kah Choon telah diyakini hasil kerjanya dan Lim Guan Eng menghargai jasa Kah Choon kepada Pulau Pinang.


Jadi persoalannya juga ialah adakah pemimpin PAS/PKR boleh bersifat terbuka seperti Lim Guan Eng,sekurang-kurangnya menghargai jasa antara pemimpin UMNO yang selama ini benar2 ikhlas dalam kerjanya berbakti kepada rakyat dan negara..Takkan selama ini hanya pemimpin PAS/PKR saja yang boleh menjadi bersih/suci,dan UMNO semua rasuah ??

bluesky said...

Kalau bakannya BN in rasuah....hari ini Malaysia must perform far better then Singapore...

Reason :
Malaysia got plenty of resource

Singapore got nothing....what they have is clean gov.

50 yrs BN lead the country...if the gov. is clean.....we should in front of Singapore....far far in front!!!

tuffaya said...

berlagak eh ko ali?ngutuk kah choon lebih2.ko tu tak senonoh nak senonohkan orang lain.lahabau ali

ryan said...

The top 3 comments reflect the immaturity, cognitive incapabilities and severe lack of critical analytical skills of the commentors.

Serving the Malaysians is branded as an act of be betrayal? I would say that he has the gut to go against the BN's tyranny and differentiate work from mere politics. The BN members are being "loyal" to their parties blindly, without knowing the ideology and agenda of respective parties. Look at how corrupted BN is, should those involved in corruptions and Altantunya cases be executed?

Blind loyalty will lead Malaysia to doom.

quote pendita_fila" ...m'nenguk di air yg keruh..."

Sad to see, you can't even differentiate jernih and keruh.

Ali said...

Please lah! Don't be myopic. Ali Rustam tak pentingkan diri sendiri ke? Did you not go and beg to be allowed to stay on as CM in the previous election? Fortunately UMNO was still strong then. Your racists comments were even heard when you visited Sabah. People have ears and people talk. There is only so much wool you can pull over people's eyes.
On a more important point, appointments to head organisation should not be politically biased. CHOOSE THE BEST MAN FOR THE JOB no matter what his political affiliations are. By the way learn to respect the election results. Your behavior shows you have no respect for the people's voice. Stop this attack on actions of parties or individuals from parties which are not UMNO sanctioned.

sk&kt said...

Wahai si Ketam, paparkan lah kes bekas menteri sains&teknologi (Jamaluddin narjis)yang raba punggung tu, i sure akan dapat sambutan yang hebat, boleh lah si Ketam dapat publisiti murahan lagi nanti!!

LohSH said...

Bukankah dato yang mengatakan UMNO tidak perlukan parti komponen lain diBN, dan mereka bolih meningkalkan BN bila bila masa?

Kenapa nak bersusah hati bila Gerakan berada dalam keadaan susah pada saat ini?

Dalam pandangan dato, Gerakan tak penting langsong, apakah lagi Kah Choon?

Bukankah penghapusan Gerakan atau pun parti komponen lain kehendakan dato?

PEMBELA said...

Bangg-Ali-Ketam,

Masih nak teruskan sikap ego dan sombong kau? Suka memaki-hamun dan menghina orang dan menganggap kau saja yang pandai dan betul?

Memang betul kau pandai. Pandai cakap = kelentong = maki dan hina orang sahaja. Buat kerja? Beruk panjat pokok kelapa lagi pandai buat kerja. Tak percaya tanya KJ. Sebab KJ pandai bab beruk-beruk ini. Ada blog gelar dia Raja Beruk.

Walaupun kau cakap tergagap-gagap macam kera tertelan penadol tetapi kelentong, makian dan hinaan kau menjadi-jadi terutamanya ke atas Orang Melayu. Depan Orang Melayu kau berlagak baik tapi dibelakang kami kau maki, perlekeh dan hina Orang Melayu. Depan Orang Melayu kau berlagak seperti seorang Pejuang tapi di belakang kami kau bersikap seperti Petualang. Bak kata Tan Sri Isa Samad: "Ada orang ahli UMNO siang jadi ular malam jadi orang, macam dalam cerita Panca Delima". Kaulah sebenarnya salah seorang ahli UMNO yang dimaksudkan oleh Tan Sri Isa Samad tu. Kalau kau tak percaya pergilah tanya dia!

Kau jugak yang kata UMNO tak perlukan bangsa-bangsa-bangsa lain untuk kekal kuasa memerintah Malaysia. Sekarang baru kau tahu langit tinggi rendah. Habis semua semua DUN bawah Parlimen Kota Melaka Orang Cina bagi kat DAP. Baru padan dengan muka kau!!!

Tu belum cerita lagi Pulau Pinang, Kedah, Perak, Selangor & WP Kuala Lumpur. Negeri Sembilan hampir tumbang. Melaka pun dah goyah dan nak rebah. Menang pun cukup-cukup makan jer. Kau tak sedar-sedar ke?

Kau tak rasa bersalahke? Kau tahu tak salah satu sebab Orang Cina beralih arah secara beramai-ramai menyokong DAP disebabkan kenyataan kau yang ego dan sombong tapi bodoh dalam satu Mesyuarat PPP di Melaka? Kau kata Orang Melayu tak perlu bangsa lain untuk memerintah Malaysia. Memang dalam surat khabar dan tv tak keluar. Tapi kat dalam internet & blog melambak-lambak keluar menghentam kau. Itulah jadinya kalau dah terlampau ego dan sombong. Bercakap macam orang bangang yang lupa diri.

Kau ni tak pernah belajar kisah dalam Al Quran ke? Allah swt mengusir Iblis kerana ego dan sombong kerana tidak mau sujud kepada Nabi Adam yang Iblis anggap bertaraf lebih rendah daripadanya walaupun diperintah oleh Allah swt. Akibatnya iblis dihalau keluar dari syurga dan akan kekal di dalam neraka selepas hari kiamat. Kau tau tak kisah ni? Kalau tak tau pegi belajau dengan Mufti Melaka yang khabaunya "Yes Man" kau jugak. Kalau dah tau kau nak join jugak si iblis ni dalam "Kelab Ego dan Sombong" ke? Ingat kalau nak join kelab Iblis ni bukan setakat atas dunia jer tapi sampai ke neraka lepas kiamat nanti!!!

Kalau aku jadi Pak Lah, aku mau kau bertanggungjawab dengan meletakkan jawatan serta-merta kerana kenyataan ego dan sombong kaulah penyebab utama kekalahan besar BN dalam PRU12. Kalau Tun Mahathir jadi PM kau ni dah kena turun pangkat dah. Mungkin sekarang jadi Setiausaha Parlimen jer. Mungkin takde jawatan langsung macam si Mike Tyson kena sebelum ni.

Tapi nasib baiklah PM/Presiden UMNO sekarang Pak Lah. Ye..lah kau kan dah bagi bini dia Datuk dan mengisytiharkan perempuan Bangsa Serani tu Melayu. Woi ugama jer boleh tukaulah. Bangsa mana boleh tukau. Mana kau belajau ni? USM? Professor mana ajau tu? Boleh bagitau? Jadi lepas semua ni takkanlah Pak Lah nak ambil tindakan kat kau pulak. Ye.dak? Pandai....pandai. Pandai bodek. Itu jelah yang kau pandai.

Kau buat semua pembangunan kat Bandar Melaka dengan harapan orang cina akan terus sokong kau? Piraaah!!! Orang Cina Bandar Melaka sokong kau sebab terpaksa. Kerana mereka nak kawasan mereka membangun. Mereka sebenarnya mereka meluat dengan sikap ego dan sombong kau tu. Lepas dah dapat apa yang mereka nak di tendangnya kau macam anging kurap. Baru padan muka kau!!! Baru kau nak sedar mereka semua tu tak ikhlas sokong kau? Dah terlambat Bangga-Ali-Ketam oooiiiii!!!!!

Habis pulak kau ingat Orang Melayu Melaka sokong kau? Piraaah!!! Orang Melayu yang kau maki dan hina hari-hari ni pun memang dah meluat dan nak terajang kau macam Orang Cina kat Bandar Melaka tu buat.

Tapi biasalah Orang Melayu. Tak sampai hati, banyak bersabar, lembut hati. Orang Melayu Melaka masih sayangkan Bangsa Mereka dan Parti UMNO walaupun mereka semua dah meluat dengan perangai kau tu. Bagi mereka biar Tuhan yang membalas perbuatan kau menghina orang-orang Melayu selama ini. Biar Tuhan yang membalas jika kau terus memperlekehkan Orang Melayu. Biar Tuhan yang membalas jika kau terus menipu dan tidak membela nasib Orang Melayu seperti yang dipertanggungjawabkan ke atas kau.

Biar Tuhan yang membalasnya sekiranya kau terus memperbodoh, menipu, menghina kami Orang Melayu walaupun setelah kami Orang Melayu memberikan semua kepercayaan, kuasa dan pangkat dengan mengangkat dan menyokong kau menjadi Ketua Menteri Melaka dan Naib Presiden UMNO. Biarlah Tuhan yang membalasnya.... Amin....yarabbulalammminnn.

Kesimpulannya semua Orang Melaka tak kira Melayu, Cina, India, Serani, Baba&Nyonya, Chettiar SEMUANYA dah meluat dengan sikap ego dan sombong kau tu dan nak tendang kau.

Cuma beberapa kerat mamak-mamak yang kau jaga periuk nasi mereka selama ni saja yang nampaknya benar-benar sokong kau. Tapi mereka ni pun macam Orang Cina Kota Melaka jugak. Lepas kau takde kuasa nanti diaorang ni semua terajang kau dan tak hormat kau. Kami Orang Melayu jugak yang hormat kau. Kerana kami Orang Meayu ini baik, lembut hati dan mudah memaafkan.

Orang Cina lebih agresif tapi orang Melayu lebih defensif. Orang Cina menolak kau dengan keras dan terang-terangan. Tetapi Orang Melayu sedang menolak kau secara lembut dan senyap.

Kerana memang Orang Melayu amat teguh dengan sifatnya yang sabar, taat-setia kepada pemimpin dan lembut hati. Kalau mereka mahu pemimpin mereka berundur pun mereka cubat buat cara yang terbaik dan beradab macam apa yang UMNO Johor sedang buat pada Pak LAh sekarang. Tapi sayangnya pemimpin-peminpin seperti kau suka mengambil kesempatan di atas sifat mulia orang Melayu ini.

Hentikanlah kesombongan dan ego kau tu. Takkan kemana. Saddam yang ego dan sombong tu pun kena tangkap dalam lubang tikus. Lepas tu kena gantung macam penjenayah. Padahal sebelum itu dia disanjung oleh rakyat Irag. Tangan dan pipinya dicium-cium oleh semua rakyat Iraq bila bersalaman. Tu belum kira Pol Pot, Marcos, Suharto dan lain-lain.

Pemimpin yang baik akan disanjung dan dikenang. Tetapi pemimpin yang ego dan sombong pasti akan ditentang dan ditendang!!!

Bangga-Ali-Ketam

Kau hanya ada dua mata untuk memerhati kami Orang Melayu. Tapi kami Orang Melayu ada bejuta mata sedang memerhati keegoan dan kesombongan kau. Kami sedang memerhati kau lebih dekat dari apa yang kau sangkakan.

Ingat...Kami Orang Melayu yang menaikkan kau.. Kami Orang Melayu juga dengan mudah akan menjatuhkan kau.

Ingat!!!! Pemimpin Adil Pemimpin Disembah. Pemimpin Zalim Pemimpin Di Sanggah!!!


Cucu Hang Jebat.

tokjanggut.... said...

salam..saudara pembela...
adakah awak sudah berfikir dahulu sebelum menulis...kerana saya rasa kebanyakan fakta tulisan awak ni tidak betul..dan saya rasa juga ia ditulis bertujuan untuk menyerang individu dalam umno...

saya ada terfikir sekarang ni,siapakah yang betul2 pandai bercakap je..tok ali ke @ awak...
kalo la tok ali pandai bercakap..pada saya memang layak la sebab dia kan CM MELAKA...
sedangkan awak cuma.....(saya tak tau la plak),pastu yang buat saya heran tu awak boleh pulak siap soh tok ali tanya kat kj sebab orang gelarkan dia raja beruk...
sepatutnya bila awak nak menulis awak perlu la tau apa yang awak tulis tu betul ke tak..tak payah la kita sibuk nak soh tanya @ menunding jari kat orang lain...

"ada ahli umno yang siang jadi ular,malam jadi orang"....hehehehehe.....awak boleh pulak ye pakai cakap ISA SAMAD...yang diketahui kita beliau telah digantung keahliannya dalam umno kerana POLITIK WANG @ RASUAH POLITIK...saya rasa beliau la sepatutnya jadi ular..dan awak pun saya rasa boleh jadi macam dia..bengkang-bengkok...macam ular kena palu...pastu sekali lagi awak soh tanye kat orang lain..nampak sangat awak ni tak tau pekebende..

satu lagi..awak ada ke attend meting PPP tu?& awak penah dengar dengan mata telinga sendiri ke apa yang tok ali cakap?kalo setakat dapat berita dalam internet ni brader...kita tak boleh percaya sangat...kerana kadang2 berita internet ni tak betul..

dalam hidup kita ni..kalo kita nak buat apa2 pun..kita perlu dahulukan agama dalam kehidupan kita ni..& saya rasa tak perlu la kita nak membandingkan seorang yang arif dalam agama dengan iblis..salah tu..kerana bukan lah kita yang tentukan seseorang itu dalam golongan mana...apa yang penting kita kena jaga amal kita..kerana itulah yang akan dipersoalkan dan diHISAB kelak..tidak kira apa pun pangkat @ gelaran kita kat dunia ni....

saya tidak nafikan memang ada yb2 kawasan ini yang kurang turun padang untuk meninjau masalah kita(rakyat)...tetapi kita mempunyai kuasa untuk menegur mereka ini(bukan maki) melalui saluran yang betul...supay apa..semoga apabila rakyat memberi teguran kepada yb2 ini..mereka akan tersedar dari lamunan & boleh bergerak untuk membela rakyat..

saddam husain adalah seorang pemimpin islam & pemimpin negara islam..tetapi dia dijatuhkan oleh rakyatnya sendiri yang berlainan fahaman..dibantu pula oleh puak kafir..kita perlu sentiasa berdoa semoga awak,saya dan semua orang melayu tak kan buat camtu...cuba nak jatuhkan negara sendiri...

p/s:en.pembela..kalo nak menulis sila la rujuk dahulu fakta yang betul...& cubalah kurangkan MAKIAN..kerana ia ditegah dalam ISLAM..& ia boleh mencemarkan nama ISLAM... ;-p

gagakhitam said...

salam kepada semua blogger..

aku rasa lah sapa yang sedut DAR punya blog ni memang takde otak....nyusahkan orang je..macam mana orang melayu nak maju..kalu ada sepuluh orang macamni alamatnya lingkuplah bangsa kita.wat penat korang je membebel2 kat sini tapi xde sapa nak dengar.baik korang pegi post semua komen korang kat BARISANMELAKA.BLOGSPOT.sapa yang buat macamnie memang xde keja..

INGAT KALU NAK BAGI KOMEN TU BIARLAH MEMBANGUN SIKIT..KOMEN TUK YB2 PUN ADA KAT SANA..

gagakhitam said...

salam kepada semua blogger..

aku rasa lah sapa yang sedut DAR punya blog ni memang takde otak....nyusahkan orang je..macam mana orang melayu nak maju..kalu ada sepuluh orang macamni alamatnya lingkuplah bangsa kita.wat penat korang je membebel2 kat sini tapi xde sapa nak dengar.baik korang pegi post semua komen korang kat BARISANMELAKA.BLOGSPOT.sapa yang buat macamnie memang xde keja..

INGAT KALU NAK BAGI KOMEN TU BIARLAH MEMBANGUN SIKIT..KOMEN TUK YB2 PUN ADA KAT SANA..

gagakhitam said...

salam....

KENAPA BLOG PEMBANGKANG KITA TAK BOLEH NAK KOMEN??


ERMMM MUSYKIL...MUSYKIL..

www.mka.blogspot.com said...

gagakhitam ni asyik salahkan pembangkang saja.Aku tahu kamu ni orang karat UMNO Dulu Kini dan Selamanya tak berubah sebab cara kau mengkritik pembangkang macam pemimpin UMNO-BN yang korup tu.Kau kata blog pembangkang tak boleh hantar komen,tu blog DSAI boleh dihantar komen oleh pembaca.Bukan blog DSAI sahaja,malah blog milik pemimpin pembangkang lain pun sama juga.Dia orang tak takut dikritik tak macam sesetengah pemimpin UMNO.

AK-47 berani benar said...

assalamualaikum..

saya rasa setuju mengenai penerangan dari tok janggut, memang betul sekiranya orang tersebut tidak mendengar atau menghadiri mesyuarat yang berkaitan dgn PPP tak perlulah cakap banyak,

satu lagi kepada "pembela" jangan cakap sebarangan mengenai kota melaka, tentang pembangunan yang datuk seri bangunkan disana adalah merupakan keseimbangan yang diberikan oleh kerajaan negeri. walau apa pun kita perlu membantu untuk memperkukuhkan lagi kedudukan orang-orang melayu bukan nya berdasakan dari parti, saya harap saudara pembela jangan bertindak melulu dengan apa yang berlaku sekarang ini.

apa-apa pun yang salah perlu dperbetulkan yang betul kita pertingkatkan.

bukan mudah untuk memperkukuhkan sesebuah kerajaan, tetapi hanya sehari boleh menghancurkan nya..

sekiranya teks ini tidak relevan saya mohon maaf..

gagakhitam said...

KEPADA WWW.MKA.BLOGSPOT....

WEI PEGI LAH MABUK SUKA ATI AKULAH NAK KUTUK SAPA.KO LEH KUTUK AKU NYER KERAJAAN APSAL PLAK AKU TAK LEH KUTUK PEMBANGKANG.AKU NI ORANG MELAYU YANG TAK KAN ANGKAT SUMPAH DI HADAPAN BANGSA LAIN YANG DI PANGGIL PEMBANGKANG APE KO GILA KE?

KO NI LAIN KALI PERGILAH KE SINGAPURA BARU KO TAU KEADAAN MELAYU KAT SANA..


GILO LAH KO NI!!!

PIRAHH MABUK

www.mka.blogspot.com said...

Kepada gagak hitam..
Inilah sikap penyokong UMNO karat,menghentanm pembangkang secara membabi buta sahaja tanpa berhujah dengan fakta yang benar.Kami di pihak pembangkang dah lama ajak puak-puak UMNO ni berdebat dan berbincang dengan baik tapi puak-puak UMNO tidak takut.Dasar UMNO memang bacul.Inilah salah satu sikap buruk UMNO yang sukar untuk dikikis dari dulu,kini dan selama-lamanya.Kalau kau tak berubah sikap kau,aku tak tahu nak cakaplah.UMNO hancur baru padan muka kau.

bedol said...

ini la orang cina laknat,demi pentingkan jawatan sangup tinggalkan parti.aku harap suma orang melayu berjaga-jaga.takkan melayu hilang didunia

ali_isa said...

Assalamualaikum..

Saya bersetuju dengan sdr bedol, bukan cakap apa, tapi perbuatan dan sikap-sikap org cina dll menampirkan mereka tidak ada apa kesetiaan utk negara atau raja-raja kesayangan kita..hanya kepentingan soal KAUM sahaja. Satu contoh yg baik adalah si kapal Singapura tu...memang biadapnya tu dgn komenkomen mengenai YAB sultan melayu perak. Anda boleh fikir sendirilah saudara. Jom...kita harus bersatu demi kepentingan kita. BUNUH SEMUA CINA BABI!!!!

Sila mengunjungilah blog seperti
http://barisanmelaka.blogspot atau http://www.emelaka.gov.my.

papabz said...

bn bonkak angkuh sombong,,,padan le ko kalah

papabz said...

UMNo boleh mainkan isu karpal singh dgn sultan perak sampai ke tahap rakyat malaysia mual,,,,,,yang umno dulu mhina sultan tregganu apa cita?,bkn mderhaka?,alahai saudaraku umno ,,ko fkr la,,
ISU KETUANAN MELAYU,tak relevan la,,ko ambik jer le topic memajukan negara malaysia,,pasal beras ke,,kurangkan harga minyak ke..apa2 la..dpt juge aku sokong ko

ryan said...

When UMNO is making seditious statement towards Perlis and Terengganu Regent, where were you guys who know condemn Mr Karpal Singh. Ironic, right? Please don't have a double standard. When UMNO Terengganu held a protest against the swearing-in ceremony of th ADUNs and MB, did you guys condemn UMNO? Or, do you still perceive UMNO as the protector of Malaysia's monarchy? and when BN is using various LAME excuses to charge the blogger, e.g. Raja Petra, did you guys use ur cognition to process what have been said by the government?

Party is NO, I stress, larger than the people and the spirit of democracy. Being loyal with a blind heart and stubborn mentality will not make our country progress. In the end, the MAIN priority is the welfare of the people and the development of the country. It is disgusting to see those fanatics to support current government's corruption and incompetencies.

to tok janggut,

You claimed and you 'think" that pembela has said things which are wrong, and thus claimed that they are not fact. So, do you have proof to support your rebuttal? If no, you have committed the mistake you have mentioned yourself. Same applies when you claimed that Kah Choon is "bersikap talam dua muka". What do you know about the reasons behind for him to serve the rakyat? Who knows that his actions make serve a higher and more honourable purpose? Look at yourself as well before criticizing pembela. Pure pathetic

KepalaBatuKau said...

kepada semua si bn,

sudah lama ku tahu betapa angkuh, sombong, biadap, racist dan juga buta geng2 bn,, tapi tak sangkalah dapat sampai tahap ketonggengan macam ni.

infini said...

Aku dok tunggu budak klon ni buka anonymous comment. Bila lagi? bila lagi? Ko mulakan bai apesal stop ?

TERGEDIK klon blog org suruh org komen. Apesal disable plak. What's ur' point? MENTAL ka????

cheehung said...

eh Dato, tolong lapkan kacamata u. Apakah tujuan bagi seseorang mencebur diri dalam politik? Untuk kepentingan rakyat dan negara atau untuk kepentingan diri sendiri? Kalau dapat membantu rakyat, mengapa tak boleh terima jawatan dari parti yang bertentangan? Cuba DAto fikir balik, manakah barulah pentingkan diri.

Opang said...

Hoi Ali Ketam,

Engkau ni memang sebodoh-bodoh manusia. Engkalu lagi la pentingkan diri sendiri, lepas BN kalah banyak seat kat Melaka, engkau dengan muka ketam kau tu cakap yang kerajaan negeri terpaksa pikir 2 kali kalau nak buat pembangunan kat konstituensi yang dimenangi PR. Inilah contoh manusia bahalol macam lu.

Dulu lu tak kasi rombongan kerajaan melaka pegi kelantan and terengganu sebab masa tu PAS perintah diorang. Woi lahanat, orang terengganu and kelantan tu bukan rakyat malaysia ke? Salah ke kalau diorang nak undi PAS? Undi Umno boleh pulak? Undang2 mana yang tak kasi rakyat undi PAS?

You are a disgrace to the great state of melaka. I hate you, you look like charlie chaplin. Aku ingat lagi dulu engkau berkokok macam ayam.

Tolong letak jawatan. Malu rakyat melaka ber-ketua menterikan orang macam lu, pemikiran macam kerani LLN je. Bodoh!

sexy said...

情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,情趣,情趣,情趣,情趣,情趣用品,情趣用品,情趣,情趣,A片,A片,A片,A片,A片,A片,情趣用品,A片,情趣用品,A片,情趣用品,a片,情趣用品

A片,A片,AV女優,色情,成人,做愛,情色,AIO,視訊聊天室,SEX,聊天室,自拍,AV,情色,成人,情色,aio,sex,成人,情色

免費A片,美女視訊,情色交友,免費AV,色情網站,辣妹視訊,美女交友,色情影片,成人影片,成人網站,H漫,18成人,成人圖片,成人漫畫,情色網,日本A片,免費A片下載,性愛

情色文學,色情A片,A片下載,色情遊戲,色情影片,色情聊天室,情色電影,免費視訊,免費視訊聊天,免費視訊聊天室,一葉情貼圖片區,情色視訊,免費成人影片,視訊交友,視訊聊天,言情小說,愛情小說,AV片,A漫,AVDVD,情色論壇,視訊美女,AV成人網,成人交友,成人電影,成人貼圖,成人小說,成人文章,成人圖片區,成人遊戲,愛情公寓,情色貼圖,色情小說,情色小說,成人論壇


av女優,av,av片,aio交友愛情館,ut聊天室,聊天室,豆豆聊天室,色情聊天室,尋夢園聊天室,080聊天室,視訊聊天室,080苗栗人聊天室,上班族聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,一夜情聊天室,情色聊天室,情色視訊

視訊聊天室,聊天室,視訊,,情色視訊,視訊交友,視訊交友90739,免費視訊,免費視訊聊天,視訊聊天,UT聊天室,聊天室,美女視訊,視訊交友網,豆豆聊天室,A片,尋夢園聊天室,色情聊天室,聊天室尋夢園,成人聊天室,中部人聊天室,一夜情聊天室,情色聊天室,080中部人聊天室,080聊天室,美女交友,辣妹視訊